
Acerca de
Projektstyring
På baggrund af mange års erfaring med ledelse og styring af projekter til civile og militære kunder, tilbyder Techpartners projektstyring og ledelse gennem hele projektets levetid, fra ide på et tegnebræt til håndtering af det færdige produkt på eftermarkedet.
Vi deltager også gerne i salgsfasen med tilbudsudarbejdelse og forhandling.
Opgaven kan også omfatte prækvalifikation og kontraktforhandling i forbindelse med store udbudssager.
Projekterne udføres typisk i henhold til Prince2 i en fasemodel, hvor vi overtager ansvar for projektet i sidste del af salgsfasen når ordre er bekræftet. Derefter påbegyndes en komplet eksekvering af hele projektet frem til idriftsætning hos slutkunden.
I første fase etableres hele grundlaget for projekteksekveringen med definition af projektorganisation, udarbejdelse af projekt- og ressourceplaner, gennemgang af URS og udarbejdelse af risikovurdering, og når de økonomiske estimater foreligger, indkaldes styregruppen (virksomhedsledelsen), hvor grundlaget fremlægges for ledelsen til godkendelse. Vi arbejder altid meget tæt sammen med projektteamét ligesom vi ønsker selv at have ”hands on”. Projektforløbet styres konstant med justeringer og forbedringer, med efterfølgende planlægning, uddelegering og overvågning. Og en hver risiko for forsinkelse eller økonomisk afvigelse i negativ retning, bliver forelagt styregruppen så snart den observeres.
I hele perioden rapporteres til styregruppe, slutkunde og slutkundes topmanagement efter aftalt mødestruktur, ligesom der aftales internt i projektteamet, hvordan der eksekveres og hvor hyppigt der mødes. Den typiske mødestruktur er, at der mødes på ugentlige basis med slutkundens projektteam og på månedsbasis med slutkundens topmanegement/Global Procurement samt styregruppen.
Samtidig med projektarbejdet, styres udarbejdelse af dokumentationen, hvilket er en meget omfattende og krævende proces, med bl.a. verificering af user requirements, udarbejdelse af test protokoller og slut test hos kunden.